Klachten, complimenten en AVG
Heeft u een klacht of compliment over onze praktijk?
Binnen huisartsenpraktijk de Wieke vinden wij professionaliteit, kwalitatief goede zorg en een goede arts-patiëntrelatie erg belangrijk. Daarbij is vertrouwen en tevredenheid over de geleverde zorg of behandeling van groot belang. Het kan echter voorkomen, dat u over bepaalde zaken minder tevreden bent. In die gevallen kunt u gebruik maken van onze klachtenregeling. Ook wanneer u juist wel tevreden bent over bepaalde zaken en ons dit wilt laten weten kunt u gebruik maken van het formulier.
De klachtenregeling
De klachtenregeling biedt u de mogelijkheid om gevoelens van onvrede over de geleverde zorg kenbaar te maken. De medewerkers van huisartsenpraktijk de Wieke nemen uw klacht serieus en spannen zich in om de klacht adequaat af te handelen. Hierbij kunnen klachtenmeldingen een bijdrage leveren aan het verbeteren van de geleverde zorg.
Welke klachten?
Patiënten kunnen een klacht indienen over onze praktijk en de mensen die daar werkzaam zijn. Een klacht kan bijvoorbeeld betrekking hebben op onze bereikbaarheid, op een medische behandeling, maar ook op de manier waarop u bejegend bent.
Hoe kunt u een klacht uiten?
Voor het uiten van een klacht bestaan de volgende mogelijkheden:
Uw klacht bespreken in onze praktijk
Voor het uiten van een klacht in huisartsenpraktijk de Wieke kunt u het klachtenformulier verkrijgen aan de balie van onze praktijk of downloaden via deze site. Zodra u dit formulier heeft ingevuld en ingeleverd wordt de klacht in behandeling genomen. U krijgt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging.
Uw huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of door middel van een afspraak een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.
Uw klacht voorleggen aan de klachtencommissie
Bent u daarna nog niet tevreden? Dan kunt u altijd een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke en externe klachtencommissie in onze regio, waarbij onze huisartsenpraktijk is aangesloten. Indien u een klacht niet direct in onze praktijk wilt bespreken kunt u uw klacht ook bij de klachtencommissie huisartsen indienen.
Klachtenfunctionaris Huisartsenzorg SKGE
Stichting klachten en geschillen Eerstelijnszorg
Postadres:
Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
Telefoon: 088 0229100
Website: www.skge.nl
Geheimhouding
Op uw klacht is de privacywetgeving van toepassing. Dit betekent dat niet alleen de hulpverleners en medewerkers, maar ook de praktijkmanager en de leden van de klachtencommissie van Huisartsenpraktijk de Wieke verplicht zijn tot geheimhouding. Zonder uw toestemming is inzage in uw dossier niet mogelijk.
Klachtenformulier
AVG
Per 25 mei 2018 is de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie.
De Wet Bescherming Persoonsgegevens geldt dan niet meer.
Hieronder vindt u de privacyverklaring van Huisartsenpraktijk de Wieke.
Privacyverklaring de Wieke